Lembongan en Ceningan - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu Lembongan en Ceningan - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu

Lembongan en Ceningan

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Januari 2016 | Indonesië, Lembongan

Hallo allemaal!

Na ons geïnstalleerd te hebben in de bungalow zijn we door de hoofdstraat gaan lopen van het kleine langgerekte dorp. In twee jaar tijd is er aardig wat bijgebouwd en er zijn ook meer toeristen, vooral Chinezen. Ze zijn vaak in grote groepen en komen -vanuit Bali- op één dag een bezoekje aan de eilandjes hier brengen. De toeristen rijden ook meer op scootertjes rond. Na de lunch (nog geen 5 euro voor 2 pers.) zijn we gaan relaxen bij ons huisje. We slapen nog steeds niet voldoende, hebben nog last van een jetlag en de warmte. Dat krijg je als je ouder wordt hè, hahaha. In de namiddag langs het strand gelopen en genoten van een hele mooie zonsondergang. De volgende dag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we het eiland rondgereden en via een smalle brug naar Ceningan gegaan. Ook hier waren we twee jaar geleden en we verbleven in Twilight Huts. We namen er een kijkje en waren meteen weer verliefd op deze mooie plek, met uitzicht op zee. Het mooiste is als bij eb de zeetuintjes met zeewier zichtbaar worden en de mensen met bootjes komen om in hun tuintjes te gaan werken. De rust die hier vanuit gaat en de branding op de achtergrond is een schitterend gezicht! We besloten gelijk voor de volgende 4 dagen een bungalow te reserveren. Daarna was het tijd voor de lunch. Er liep een piepklein mager jong katje heel hard te miauwen en ik moest daar natuurlijk gelijk het fijne van weten. Ze zeiden dat het was komen aanlopen en geen moeder meer had en ze gaven het te eten en drinken. Of dat ook echt zo was... het was in ieder geval niet genoeg want het beestje ging zo tekeer. Ik bestelde vis en gaf een portie aan het katje. Dat was smullen en met een rond buikje kon het katje eindelijk voldaan en tevreden gaan liggen. Ik weet niet of ze mijn daad konden waarderen maar dat maakt mij niet uit. We gaan er nog wel eens eten en kijken hoe het met het katje is.
De volgende ochtend zijn we naar Twilight Huts in Ceningan gegaan. Volop genoten van de zeetuintjes en na de lunch zijn we bij het zwembad gaan liggen lezen. Later in de middag maakten we in het zwembad kennis met een Engels/Amerikaans stel dat ook in de Algarve woont. Wat een toeval. We hebben al meerdere leuke ontmoetingen gehad met lokalen en toeristen en interessante gesprekken.
De eerste nacht in ons nieuwe onderkomen hebben we eindelijk goed geslapen. We openden de glazen schuifdeuren, keken uit over de zee en luisterden naar de eindeloze golven die omsloegen...dat is nog eens zalig wakker worden! Na het ontbijt hebben we weer een scootertje gehuurd en zijn naar de brug gereden waar de boten vertrekken want we willen naar Nusa Penida, een groet eiland hier vlakbij. Maar daar vertel ik de volgende keer over. Het is beter om vaker een kort verslag te maken want anders verslapt jullie aandacht misschien hahaha....
O ja, foto's komen nog wel hoor daar moeten we meer tijd voor nemen.

Liefs ons.

• 19 Januari 2016 - 14:20

Angela:

Nou dat was weer genieten voor jullie, zo te horen.
    En ik geniet mee van het verslag. Scheelt me een reis naar Indonesië!
    Leuk te lezen over de zeetuintjes met zeewier.

Angela

• 19 Januari 2016 - 16:54

Helma Van Der Klei:

We zijn weer bij, maar hier is het koud, dus stuur maar wat warmte door !
    Heb je niet de neiging om het katje in je tas mee te nemen?
    Gr. Helma.

• 19 Januari 2016 - 17:31

Leo En Marlene:

Hallo Jan en Wilma,

Geweldig om jullie reisverslagen te lezen!
    Hoop dat jullie dat nog lang doen!

Lieve groetjes uit een koud Heerlen!

Leo en Marlene

• 19 Januari 2016 - 18:52

Bert:

Hoi Jan & Wilma,

Klinkt heel aantrekkelijk om daar ook eens een reis naar toe te boeken, maar nu kunnen wij ook al een beetje genieten van al het moois daar