Sanur en Lembongan - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu Sanur en Lembongan - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu

Sanur en Lembongan

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Januari 2016 | Indonesië, Lembongan

Hallo allemaal!

Na een vlotte reis zijn we veilig en wel op Bali geland, om een uur of tien in de ochtend. We werden opgehaald door de eigenaar van Tari B&B homestay in Sanur waar we twee overnachtingen hadden. We waren ontzettend gaar van de reis en moesten erg wennen aan het warme benauwde weer. Pas in de namiddag waagden we ons op straat om het voor ons nieuwe gedeelte van Sanur te verkennen. 's Avonds aten we in een restaurantje tegenover onze homestay -Chez Nina- en dit was heel goed. De eerste nacht duurde het lang voordat we sliepen en we waren ook weer vroeg wakker, ondanks het heerlijke matras en de prettige kamer. De volgende ochtend kregen we een heerlijk en volledig ontbijt van onze gastheer/-vrouw, één van de beste ooit! Daarna zijn we richting het strand gegaan en hebben daar een paar uur op een terras gezeten onder het genot van vers fruit juice en een salade als lunch. Langs het strand zijn vele kleine winkeltjes met kleding en souvenirtjes en we werden constant aangesproken door de verkoopsters. Het is nu laagseizoen en dus iedereen probeert je hun winkel in te krijgen om toch nog iets te kunnen verkopen. Heel begrijpelijk maar wij wimpelden iedereen vriendelijk af. Toch heb ik al wel een jurkje gescoord, daar liep ik tegenaan en kon het niet weerstaan hahaha. We zijn ook in een winkel geweest waar de mensen zich inzetten voor het dierenwelzijn op Bali: BAWA. Hier hebben we wat leuke kleine dingetjes gekocht en steunen gelijk een goed doel. Jan bracht alleen ongemerkt iets mee naar binnen, er bleek poep aan een slipper te zitten...Even de mop over de tegels en het was weer schoon. Daarna zijn we naar verschillende boekingskantoortjes gegaan om prijzen te vergelijken voor een overtocht naar het eiland Lembongan en de laagste hebben we geboekt. Tot slot namen we een voetreflex massage van een uur.
's Avonds weer bij Chez Nina gegeten en na weer een korte nacht om zes uur opgestaan. Na het ontbijt werden we opgehaald voor een kort ritje naar de plek aan het strand waar de boot naar Lembongan vertrok.
Twee jaar geleden waren we ook op Lembongan en we besloten om weer naar dezelfde accommodatie langs het strand te gaan: Mega Cottage. Mensen, dit was het voor nu, wordt vervolgd.

Liefs, Jan en Wilma

• 17 Januari 2016 - 11:17

Joke En Bert Simon:

Hallo Wilma en Jan,
    Jullie eerste reisverslag goed ontvangen. Heel fijn dat de reis goed verlopen is want een heel eind is 't. Kunnen ons voorstellen dat jullie zeer vermoeid waren en dat jullie zeker moeten wennen aan dat klamme klimaat.
    Als wij jullie verslag lezen hebben wij ook weer zin om terug naar Bali te gaan, wie weet, plannen zijn er altijd volop.
    Wij hopen dat de boottocht naar lembongan goed gegaan is.
    Wij wensen jullie heel veel plezier en een goede fijne tijd.
    Jullie weten in de poep trappen brengt geluk.!!!!!!
    pelan pelan, hati hati
    Lieve groetjes vanuit Portugal

• 17 Januari 2016 - 11:47

Anrik Van Buuren:

Hallo Wilma en Jan,

Wat leuk weer om mee te mogen genieten van jullie nieuwe avontuur.
    Heel veel plezier.
    Anrik en Charlotte.

• 17 Januari 2016 - 14:51

Angela:

Hoi Wilma en Jan,

Weer genoten van jullie eerste reisverslag!
    Gelukkig veilig aangekomen en de eerste dagen lekker doorgebracht op strand, terrasjes en markt.
    Ik heb jullie email doorgestuurd aan Luc en Yayang, hopelijk was dat geen bezwaar.
    Prettige voortzetting en ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

Angela

• 17 Januari 2016 - 15:22

Francis Peels :

Zo, het begin is er, nog even bijkomen en dan genieten. Goede reis verder en veel plezier

• 17 Januari 2016 - 16:00

Bonne:

Leukleukleuk !!! veel plezier.

Gr

Bonne ina

• 17 Januari 2016 - 17:10

Helma Van Der Klei:

Hallo Wilma en Jan,
    Her begin is al goed, nu veel genieten van iedere dag . Goede reis verder!

• 17 Januari 2016 - 20:48

Richard:

He vakantiegangers dat klinkt bekend allemaal. Geniet er van want hier vriest het en hebben ze het over de eerst schaatsmarathon. Veel plezier daar en sampai jumpa lagi.

• 17 Januari 2016 - 23:06

Jacqueline:

Ohhh.. dat klinkt heerlijk!! Lekker genieten samen!! X

• 18 Januari 2016 - 09:40

Xandra:

Wat fijn dat jullie weer in het land van jullie hart vertoeven.
    En jee, wat klinkt dat super. Lekker luieren op het strand met een drankje.
    Straks, als we de vrieskou getrotseerd hebben hier, nemen we een warme chocolademelk met slagroom.
    Dat doet 28 graden verschil nu eenmaal.
    Liefs, Bert en Xandra

• 18 Januari 2016 - 12:21

Martin:

Héé Wilma en Jan,

Mooi verhaal, klinkt goed kan me er alles bij voorstellen Jan !
    Genieten en verder een Goede reis.

Martin.

• 18 Januari 2016 - 20:46

Rien En Wiljo:

Hallo lieve Jan en Wilma,

Fijn dat jullie weer volop genieten van het Indonesisch leventje. Veel plezier samen en zo te lezen gaat dat zeker lukken.
    Lieve groet,
    Rien en Wiljo

• 19 Januari 2016 - 11:36

Eep:

Moi Jan en Wilma
    Heel veel plezier in het nieuwe avontuur
    Groet uut de Smilde