Gili Air deel twee - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu Gili Air deel twee - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu

Gili Air deel twee

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 Februari 2016 | Indonesië, Gili Air

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat we van ons hebben laten horen dus de hoogste tijd. Niet dat we veel beleefd hebben want we zijn nog steeds op Gili Air. We hebben het erg naar ons zin en het is heel gezellig met Elma, Komeng en hun personeel. Dat is het voordeel als er niets vastligt, we kunnen ergens zolang blijven als we willen en vandaag is dat precies twee weken. Inmiddels hebben we de verlenging van ons visa, dit duurde en week. De regels zijn aangescherpt, er werden nu ook foto’s gemaakt en van alle vingers een afdruk. Omdat we toch in Mataram waren zijn we gelijk naar het nieuwe luxueuze winkelcentrum gegaan, hebben daar geluncht en Jan heeft een spijkerbroek gescoord terwijl ik er één in die winkel op het oog had...helaas bleek de grootste maat te klein...laten we het er maar op houden dat het hier allemaal van die kleine slanke poppetjes zijn.
Momenteel valt de regen met bakken uit de lucht, een enorme lichtflits en keiharde donder vlak boven ons hoofd. De nieuwste bewoner van Djamezz Lumbung ligt naast de laptop op het tafeltje te slapen, Raja, een katertje van drie maanden. Het is werkelijk zo’n schattig en vermakelijk beestje dat Jan voor het eerst in zijn leven een zwak heeft voor een kat. Hij is heel onderzoekend, nieuwsgierig, wil overal bij zijn, het lijkt onze Boef wel toen hij klein was, dus ook een beetje ondeugend op een leuke manier. Vanaf het terras van een andere lumbung komen geluiden van een Frans stel en Komeng die samen een spelletje Yathzee aan het spelen zijn. Komeng spreekt maar een paar woorden Frans en de Fransen weinig Engels maar de zeer makkelijk contact makende Komeng weet mensen op een zeer innemende manier te vermaken door zijn komische spraakzaamheid en enthousiasme.
En wat hebben wij de afgelopen dagen gedaan? Gesnorkeld. Het weer was goed, zonnetje, wolkje en niet zo benauwd. Op enkele plekken is nog mooi koraal te zien en er wordt ook aangeplant. Veel mooie gekleurde vissen van klein tot groot schoten aan ons oog voorbij, net als in een aquarium, soms hele scholen. Hoewel de populatie zeeschildpadden groeiende is omdat ze beschermd worden hebben wij er tot nu toe geen één gezien. Hopelijk hebben we later meer geluk.
Mensen, dit was het weer voor nu, tot de volgende keer!

Inmiddels is het een paar dagen later want door slecht werkend internet konden we het verslag niet versturen. Hopelijk lukt het nu wel.
Gistermiddag zijn we met het Franse stel gaan snorkelen omdat zij meer geluk hebben met het spotten van schildpadden. Maar helaas, na een uur rondzwemmen zagen we nog steeds niets dus hielden we het voor gezien. De Fransman gaf echter niet op en toen wij eenmaal weg waren zag hij alsnog drie schildpadden. Het ligt vast aan ons hahaha.
Als het goed is zijn we in het volgende verslag op een andere bestemming. Tot dan!

Lieve groetjes.

• 09 Februari 2016 - 02:57

Richard:

Hoi luitjes,

Ik zie dat de reacties niet geplaatst worden!

• 09 Februari 2016 - 03:02

Richard:

Hoi Jan en Wilma,

Leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Ik zit nu in Sri Lanka dus vlakbij jullie hahaha. Geniet er van en veel snorkelplezier nog!

• 09 Februari 2016 - 11:28

Martin:

Heé Wilma en Jan,

Alles oké op internet na ? Heb al eerder gereageerd zonder succes.
    Hoop dat alles nu goed gaat. Bedankt voor her verslag en succes naar
    de nieuwe bestemming!! Vertrek a.s. maandag naar het huisje.

Groetjes Martin.

• 09 Februari 2016 - 16:09

Rob En Mieke.:

Hallo Jan en Wilma,

Wat is het leuk om te lezen dat jullie na twee jaar je vrienden weer ontmoeten en dat jullie je daar meteen
    thuis voelen.
    Als je ziet en leest wat die in drie maanden voor elkaar gekregen hebben, petje af hoor.
    We hopen voor jullie dat het weer wat opknapt en dat je er nog een aantal fijne dagen zult verblijven.

groetjes

Rob en Mieke.

p.s.

Ik heb al een keer of zes deze reactie te plaatsen maar steeds lukte het niet.