van K.L. naar de jungle - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu van K.L. naar de jungle - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu

van K.L. naar de jungle

Door: Jan en Wilma

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 Januari 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

Hallo allemaal!

Happy NewYear voor iedereen! Oud en Nieuw hebben we nog in Melaka gevierd, nou je gevierd...Jan was snipverkouden en had bovendien nog diarree dus een groot deel van de avond hebben we op onze kamer doorgebracht en Jan had ook vuurwerk maar dan in de w.c. Tegen twaalf uur zijn we nog even naar buiten gegaan op zoek naar echt vuurwerk. Het was een drukte van belang maar het vuurwerk stelde niet zoveel voor, her en der werd er geknald en het siervuurwerk boven de Indiase wijk was kort maar wel mooi. Onze jaarwisseling komt hier echt op de tweede plaats want het Chinese nieuwjaar wordt hier volop gevierd. Nieuwjaarsdag voelde Jan zich al weer wat beter en deze dag was heel gezellig, we zijn o.a. naar de bioscoop geweest "Life of Pi" gezien in 3D, heel mooi en aandoenlijk. De volgende dag zijn we met de bus naar Kuala Lumpur gegaan, de hele middag in het luxe centrum rondgelopen en de Twin-towers van de buitenkant bekeken. Het is een stad om goed te shoppen maar wij hadden het wel gezien in deze drukke stad met de wolkenkrabbers dus na één overnachting gingen we op weg naar de jungle -Taman Negara- het oudste regenwoud ter wereld. Eerst met de bus naar Jerantut, daarna met de taxi naar Kuala Tembeling waarvandaan er lage smalle boten naar Taman Negara gaan. De boottocht door de jungle duurde zo'n drie uur en was heel mooi. De volgende dag hebben we met twee meisjes -een Nederlandse en Amerikaanse- op eigen houtje dus zonder gids want dat hadden we er niet voor over- een tocht gemaakt in de jungle. Ondanks het regenseizoen hadden we gelukkig mooi weer maar we ondervonden echter wel de gevolgen van eerdere zware regenval want na zes uur trappen lopen, glibberen, glijen, wegzakken tot de enkels in de blubber, nauwelijks zichtbare paden met touwen er langs voor enig houvast, kwamen we na zes uur onder het zweet, de modder en gebeten door vele bloedzuigers, moe maar voldaan weer terug in de bewoonde wereld.
Wat hebben we gezien: heeeele grote mieren, één kleine hagedis en één eekhoorn. De dieren die hier leven gaan we wel eens in Artis bekijken maar verder zouden we deze ervaring voor geen goud hebben willen missen want de natuur is echt overweldigend!
Vanmiddag zijn met een minibusje aangekomen in de Cameron Highlands waar het een stuk koeler is, het dorpje Tanah Rata waar we in een guesthouse zitten ligt op zo'n 1200 meter hoogte. Inmiddels heeft Wilma de verkoudheid van Jan overgenomen maar gelukkig zonder diarree.
Liefs van ons.

• 05 Januari 2013 - 13:44

Eep:

Jullie ook nog de beste wensen.
    Maak er een mooie reis van en straks weer heel huids terug komen.
    Gr. Eep

• 05 Januari 2013 - 19:42

Bert:

Mooie bril Jan;-))

• 06 Januari 2013 - 10:46

Jeanette :

Charming glasses, Jan!

Fijn dat alles goed gaat!

• 06 Januari 2013 - 12:01

Meryem:

Big smile Jan..... gelukkig nieuwjaar!!!!!

• 06 Januari 2013 - 15:51

Elma:

Leuke bril Jan... jou staat ook alles zeg!!!

• 07 Januari 2013 - 10:42

Bart En Joke Kellerman:

Ha lieve Jan en Wilma,

Jullie ook nog een gelukkig en gezond 2013! Wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie om al die pracht te mogen zien tijdens jullie reis. Wij zijn inmiddels weer terug in nederland en het is hier koud en grijs!
    Kerst in Porugal vond ik heel saai, ik mis echt de verlichting en versiering zoals in Nederland in de straten te zien is. Dit jaar met Kerst gewoon lekker knus thuis. :-)

Wat eng dat jullie onder de bloedzuigers zaten! doe voorzichtig onderweg en tot de volgende keer!

liefs,
    Bart en joke

• 08 Januari 2013 - 16:07

Rob En Mieke:

Hallo Jan en Wilma,

Allereerst voor jullie ook een gezond en voorspoedig 2013.
    Net zoals de vorige keer lezen we jullie reisverslagen met veel plezier en bewondering, wat een mooie
    belevenissen.
    We zijn blij te horen dat het Jan weer wat beter gaat, maar dat Wilma nu aan de beurt is
    is minder mooi, hopenlijk gaat dat ook snel weer wat beter.
    We hopen voor jullie dat voor de rest van dit avontuur wat minder aderlatingen nodig zijn.

m.vr.gr.

Rob en Mieke

• 08 Januari 2013 - 18:11

Lida En Cees:

Lieve Wilma en Jan,

"Goed" begin van het nieuwe jaar voor jullie, zo te lezen. Op de foto's ziet het er allemaal zeer spectaculair uit, vooral de plekken op je benen van de bloedzuigers. Je moet vooral niet angstig aangelegd zijn. Geniet van al die geweldige ervaringen.

Liefs, Cees en Lida