Van bibberen naar zweten - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu Van bibberen naar zweten - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu

Van bibberen naar zweten

Door: Jan en Wilma

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 December 2012 | Maleisië, Malakka

Hallo allemaal!

Hier zijn we dan met ons eerste reisverslag. Woensdag 19 dec. kwamen onze oppassers Bert en Xandra aan in Quinta da Palma, heel erg leuk om elkaar weer te zien en ook onze honden Boef en Sanne reageerden goed. Op 21 dec. zijn we naar Nederland gevlogen en hebben de kerstdagen bij familie doorgebracht. Voor ons koud in vergelijking met het mooie weer in de Algarve. Op 27 dec. vertrokken we met het vliegtuig naar Singapore, altijd weer een lange zit maar de vlucht verliep rustig. We kwamen al vroeg in de ochtend aan en hebben gelijk en ticket gekocht voor de bus naar Melaka in Maleisië. Tjonge, wat een luxe bus zeg, hele grote stoelen en enorm veel ruimte, wel wat anders in vergelijking met het vervoer in vele andere landen. De wegen zijn ook prima en door het rustige zoeven over de wegen dommelden we steeds weg maar we hebben ook nog wel wat van het landschap gezien, heel veel groen. De busrit duurde een kleine 5 uur en van het busstation namen we een andere bus naar het centrum van Melaka waar we in de Chinese wijk een door ons uitgezocht guesthouse gingen. Helaas...vol. Bij het vierde hotel was er wel een kamer vrij, we konden er één nacht blijven en moesten de volgende dag naar een andere kamer verhuizen. Prima hotel, aardige staff. Door de feestdagen is het in Melaka een drukte van belang en ook de prijs van overnachtingen schieten omhoog.
In de Chinese wijk hangt een hele gezellige sfeer en we hebben inmiddels al veel bekeken. We waren wel erg gaar na die lange reis en moesten echt bijkomen -wij zijn ook de jongsten niet meer hahaha- en natuurlijk is het ook erg wennen aan de tropische temperatuur, we zweten dus heel wat af. Vandaag konden we terecht in het guesthouse van onze eerste keus -Da Som Inn- en hier blijven we nog twee nachten.
Maleisië is een smeltkroes van vele culturen maar je ziet vooral heel veel Chinezen en Indiërs. Heel vertrouwd voor ons want we zijn natuurlijk ook al in China en India geweest.
Deze keer hebben we voor het eerst een mini-laptop mee (ja en dat allemaal in onze gebruikelijke kleine rugzakken) en het is wel heel makkelijk om zo op de kamer de verslagen te typen ipv. in een internetcafé. De bedoeling van deze reis is dat we eerst het schiereiland Maleisië gaan bekijken, daarna de twee Maleisische provincies Sarawak en Sabah op Borneo, dan een gedeelte van de Filipijnen en tot slot een paar dagen Singapore vanwaar we weer terug vliegen naar Nederland voor één overnachting en dan naar huis op 20 februari.
Veel leesplezier en tot de volgende keer!

• 30 December 2012 - 12:41

Francis Peels:

We wensen jullie een goede jaarwisseling en een héle mooie reis.
    We zullen jullie volgen.
    Eind januari gaan wij voor twee maanden naar Noorwegen, op zoek naar het Noorderlicht.
    Iets kouder dan waar jullie zijn (mogelijk tot -30).
    Genieten hoor!

Groetjes,
    Francis en Ruud

• 30 December 2012 - 14:57

Bert & Ariene:

Heerlijk vooruitzicht daar en vanuit het koude kikkerlandje wensen wij jullie een gezellige jaarwisseling;-))
    Groetjes vanuit Gasselte

• 30 December 2012 - 15:36

Richard:

Hoi luitjes,

Lekker dat jullie daar zitten. Hebben we elkaar net gekruisd in de lucht. Hier koud en grijs weer dus geniet er van en een heel leuk en spetterend uiteinde en een warm mooi begin.
    Groetjes.

• 30 December 2012 - 15:57

Margrit En Leon:

He hallo Jan en Wilma!

Wat klinkt dat toch allemaal weer lekker en vertrouwd; ja dat eten in Maleisie is echt top dus geniet er nog maar even van voordat je naar de Filipijnen gaat.... Ga lekker genieten met zn tweetjes en we gaan jullie absoluut volgen. we zijn erg benieuwd naar jullie nieuwe avonturen en kom maar op met die fotos!
    Alvast een gezond en gelukkig 2013 en wellicht gaan we elkaar dan weer eens ergens op de wereld ontmoeten.

groet Margrit en Leon

• 30 December 2012 - 17:00

Elma:

Veel plezier daar in Maleisie en een fijne jaarwisseling!
    Het huisje op Gili Air is inmiddels klaar. Komeng heeft er al 2 nachten geslapen.
    Liefs van Elma.

• 30 December 2012 - 19:11

Xandra En Bert:

Ja, we wisten wel dat jullie de laptop aan de praat zouden krijgen.
    Nou feesten maar! Een bijzondere jaarwisseling en een goed begin van 2013!

Liefs, Bert en Xandra

• 30 December 2012 - 22:49

Angela:

Hallo Wilma en Jan,

Wat leuk om jullie reis op deze manier te volgen (gedoseerd dit jaar!)
    Ik wens jullie een fantastische Maleisische jaarwisseling en kijk uit naar het volgende verslag.

Liefs, Angela

• 31 December 2012 - 15:56

Eleonora Krul:

Fijn dat jullie weer een mooie reis aan het maken zijn.
    Ik hoop dat jullie veel mooie dingen zien en heerlijk zullen genieten.
    Wens jullie een hele fijne jaarwisseling en alle goeds in 2013.

Hartelijk groet en veel liefs,

Eleonora

• 31 December 2012 - 16:20

Ina Bonestroo:

Hallo Jan en Wilma,

Leuk om weer eens wat van jullie te horen. Wij zijn ons aan het voorbereiden voor het jaarfeest! Rustig thuis op de bank met z'n viertjes. Ik heb net 81 oliebollen gebakken en ben weer schoongespoeld. Wanneer is het bij jullie oud en nieuw?
    Groetjes van ons uit Lelystad en alvast de beste wensen! Liefs Ina

• 01 Januari 2013 - 10:05

Klaudia En Abko:

Hallo Jan en Wilma

De allerbeste wensen voor 2013 en dat jullie nog maar een hele mooie reis voor de boeg hebben
    Geniet er maar lekker van. Hier is iedereen weer ongeschonden door de jaarwiseling gekomen

Groetjes Klaudia en Abko

• 01 Januari 2013 - 13:38

Hans En Jolanda:

Hoi Jan en Wilma,

Wij wensen jullie een hele fijne reis. Wat heerlijk, die warmte. Dat is een groot verschil met ons koude kikkerlandje. Geniet ervan en we zijn benieuwd naar jullie reisverslagen.

Groetjes, Hans en Jolanda

• 01 Januari 2013 - 22:35

Jacq.Burgers:

Happy New Year en een fantastische reis!!!

liefs Jacq, Harold, Dion & Joep