Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu

Gili Air

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Januari 2016 | Indonesië, Gili Air

Hallo allemaal!

Inmiddels zitten we zes dagen op Gili Air. De overtocht per snelle boot verliep prima en Komeng en Elma stonden ons al op te wachten. Wat fijn om elkaar eindelijk in de armen te kunnen sluiten! Twee jaar geleden waren we hier voor het laatst en de tijd is hier niet bepaald stil blijven staan. Wat is er weer veel bijgebouwd, vooral rond de ‘haven’. Na een kwartiertje lopen kwamen we bij Djamezz Lumbung (www.djamezz.com). Na alle foto’s kunnen we het nu met eigen ogen aanschouwen en wat ziet het er allemaal mooi uit! In ruim drie maanden is er een schitterende plek gerealiseerd bestaande uit drie lumbungs voor de verhuur, een zwembad, keuken/receptie en een lumbung waar Komeng en Elma zelf wonen. Alles ademt een zeer aangename sfeer uit en je voelt je gelijk thuis. Deze plek ligt in midden/noorden van het eiland en is heerlijk rustig. We slapen hier heel goed, mede door het goede matras. Inmiddels is de regentijd is alle hevigheid losgebarsten en iedere dag vallen er voor korte of langere tijd regenbuien, van wat motregen tot enorme stortregens, al dan niet gepaard met onweer. Tot nu toe hebben we de zon hier nauwelijks gezien maar de temperatuur is wel een stuk aangenamer. Maar we vermaken ons evengoed wel hoor met heel veel bijkletsen, lekker eten in gezellige restaurantjes, het eilandje rondlopen, helpen met klusjes, en de verjaardag van Elma vieren. Komeng had een grote chocoladetaart besteld en na haar toegezongen te hebben werd de taart aangesneden door Elma. Later op de ochtend stonden er ineens twee dames voor de poort en dat bleek de vroegere buurvrouw van Elma te zijn met een vriendin. Ze wist al wel dat ze op Bali waren maar niet wanneer ze naar Gili Air zouden komen. Wat een leuke verrassing dat het toevallig op haar verjaardag was. Al met al was het een hele gezellige dag met elkaar. Gisteren zijn we met z’n vieren naar Mataram op Lombok geweest. Wij moesten onze visa verlengen en Komeng en Elma nog wat boodschapjes doen. Aangezien we een paar dagen op onze visa moeten wachten zitten we nog wel even op Gili Air. Maar dat is niet erg hoor, het is hier prima toeven! Geen spannende belevenissen deze keer maar een hele gezellige tijd met vrienden onder elkaar.

Liefs ons.

• 28 Januari 2016 - 07:41

Bonne:

Kijk..... dat is nou lekker vakantie.
    Hopelijk komt de zon snel, krijgen jullie een mooi kleurtje van.
    Bij ons natuurlijk regen ,kou en veel duister.

Groetjes uit lelystad

• 28 Januari 2016 - 09:06

Francis En Ruud :

Klinkt goed allemaal, geniet ze verder

• 28 Januari 2016 - 09:37

Joke Kellerman:

Ha Jan en Wilma,

wat fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. geweldige taart overigens! hoop dat de buien een beetje weg trekken voor jullie, is toch fijner als het niet regent.
    veel plezier nog en dikke knuffel van ons!

Bart en Joke

• 28 Januari 2016 - 09:54

Helma Van Der Klei:

Hallo Wilma en Jan,
    Leuk om weer even bij te lezen over jullie reis.
    Lekker relaxt zo te merken.
    Veel plezier en tot de volgende mail.
    Groetjes Helma

• 28 Januari 2016 - 17:51

Roely En Maarten:

Als we dus een keer naar Gili Air gaan moeten we niet in januari gaan!! Het is hier trouwens vandaag ook kkkkkkoudd!!!! Morgen wordt regen verwacht, dus ook wij wachten op beter weer.
    Geniet van het gezelschap van jullie vrienden en hopelijk komt het zonnetje snel terug!!!!

• 28 Januari 2016 - 20:10

Angela:

Hoi Jan en Wilma,

Gelukkig genieten jullie ondanks de regen, maar hoort erbij en je hebt zo tijd om die enorme taart op te eten met z'n allen.

Angela

• 29 Januari 2016 - 08:36

Meryem :

Klinkt erg gezellig. Hoort ook bij de vakantie. Wij genieten met je mee. Ben erg benieuwd naar de fotos. Hoop dat die er snel komen. Geniet ze verder en de groetjes aan Elma en komeng.

Groetjes, Meryem

• 29 Januari 2016 - 11:51

Martin:

Héé Wilma en Jan,

Leuk verhaal zeg, lekker taart eten denk wel aan je lijn Jan ! Hoop voor
    jullie dat het weer wat beter wordt. Heb even de site van "djamezz"
    ingekeken, nou dat ziet er goed uit zeg. Mooie bouw van de houten appartementen
    en het zwembad jullie hebben het daar ook erg goed zeg. Nog veel succes met alles.

Groetjes Martin.