Lombok - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu Lombok - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jan Wilma - WaarBenJij.nu

Lombok

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Januari 2014 | Indonesië, Kuta

Hallo allemaal!

We zijn nu op Lombok. Een vriend van Komeng haalde ons op bij de haven met een comfortabel busje en als eerste deden we Mataram (de hoofdstad) aan om ons visum te verlengen. Na een uur -en lek gestoken te zijn- stonden we weer buiten en ging de reis verder naar Tetebatu. We zaten in de Green Orry Inn, twee bungolows met uitzicht op de rijstvelden. We hebben twee scooters gehuurd en hebben een schitterende waterval bekeken na een half uur lopen door de jungle.
Er was maar één restaurantje vlakbij en hier hebben we steeds gegeten.
Na het avondeten even op ons terras gezeten en genoten van een waar kikkerconcert vanuit de rijstvelden. De volgende ochtend zijn we op onze scooters op weg gegaan naar Selagik, waar de ouders van Komeng wonen. De rit er naartoe was heel erg mooi, één en al rijstvelden, palmbomen en kleine dorpjes. We hadden heel veel bekijks want er komen in dit deel van Lombok nauwelijks toeristen. Aangekomen in Selagik had de moeder van Komeng een heel uitgebreide maaltijd voor ons gekookt. Zittende op een mat aten wij van het heerlijke eten. Vanuit de deuropening werden we gadegeslagen door de voltallige familie, heel grappig. Na de door ons uit Nederland meegebrachte cadeautjes gegeven te hebben namen we weer afscheid. Inmiddels was het bewolkt geworden en jullie begrijpen wel, toen begon de zondvloed...We konden nog net wegduiken onder een afdakje en afwachten maar. Gelukkig duurde het maar een uur en we konden de rit vervolgen. Voor de zekerheid zaten Komeng en Elma onder een vreselijk stinkende poncho die onder het zadel van hun scooter zat. Wij hadden er geen en maar hopen dat het droog zou blijven. Onderweg kwamen we twee maal een bruiloftstoet tegen, althans de optocht en muziek, het bruidspaar zagen we niet. Als mensen in de stoet ons zagen stootten ze elkaar aan en wezen...daar...ze lachten en zwaaiden...we voelden ons net Alexander en Maxima hahaha.
De volgende ochtend werden we weer opgehaald door het busje en eerst reden we naar Mataram om onze paspoorten weer op de halen. Het duurde weer een uur, weer lek gestoken...snap je dat nou, als je op het vliegveld aankomt is het visum binnen een paar minuten geregeld...
Maar goed, we hebben het en vervolgden onze rit in vliegende vaart naar Kuta, in het zuiden van Lombok. Het is een surfparadijs en de golven zijn hier echt enorm hoog! Het toerisme wil hier nog niet echt van de grond komen en het was daardoor nog heerlijk rustig. Heerlijk gezwommen in het zwembad bij onze accommodatie, alleen waren er een paar kleine ettertjes die we het liefst naar de bodem van het zwembad zagen verdwijnen...Na een heerlijke avondmaaltijd doken we ons bed in om de volgende ochtend weer fris en fruitig naast ons bed te staan. Na de nodige frustraties over het internet zijn we met de scooters de omgeving gaan verkennen. Geluncht aan het strand met uitzicht op de hoge golven. Accu weer bijna leeg, tot de volgende keer!

Liefs va ons 4.

• 10 Januari 2014 - 12:20

Eep:

Nou willem en maxima zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin daar
    rustig aan doen en veel plezier
    Gr. Eep

• 10 Januari 2014 - 17:33

Margrit:

He hallo globetrotters!

wat leuk om jullie reisverhalen weer te lezen! en zo te zien gaat het TOP en hebben jullie het reuze naar je zin.. ook heel begrijpelijk want lombok is prachtig en idd lekker rustig.

geniet ervan! groet margrit en leon

• 13 Januari 2014 - 20:29

Judith:

Hallo Elma,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en om op de foto het mooie Indonesië te zien!
    Geniet lekker met zijn vieren van al dat moois :-)

Groetjes
    Judith

• 13 Januari 2014 - 21:42

Joe En Bert Simon.:

Hoi Wilma en Jan,
    Super leuk om jullie verslagen te lezen.
    Wij hopen, dat julie nog veel plezier net z'n viertjes hebben, en nog heel lekker eten daar.
    Hier alles oke
    Genieten jullie maar lekker

groetjes Joke en Bert.

• 15 Januari 2014 - 11:23

Martin S:

Heeé Wilma en Jan,

Weet niet op welk tijdstip het bericht bij jullie binnenkomt
    en hoe laat het bij jullie nu is, maar alleen een goedendag !
    Leuk verhaal van jullie zeg. Foto's zien uitnodigend uit, heerlijk eten,mooie
    natuur af en toe een "buitje"voor de afkoeling, leuke regenjas Jan !
    Genieten daar en wacht op nieuwe avonturen als de accu weer VOL is !

Martin.

• 16 Januari 2014 - 21:58

Rob En Mieke:

Hallo Jan en Wilma,

Wat is het weer leuk en enerverend om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken.
    Sorry dat we pas nu kunnen reageren maar we zijn nog maar net terug in Portugal na een redelijk zware en vermoeiende tijd in Nederland.
    We kijken nu weer uit naar nieuwe avontuurlijke en mooie reisverslagen.

Groetjes Rob en Mieke.

• 21 Januari 2014 - 15:55

Eleonora:

Jee zeg wat te gek weer allemaal!