Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jan Wilma - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jan Wilma - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Jan en Wilma

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal!

Afgelopen woensdag (20-2) zijn we thuis gekomen maar zoals beloofd nog een verslagje van Singapore. Het vorige verslag hebben we geschreven in Puerto Princesa en vandaaruit zijn we naar Clark gevlogen en nog één keer een overnachting in het (inmiddels ons zo vertrouwde) Tune Hotel. Echt een prima plek in Clark voor iedereen die Manilla wil ontwijken en vlakbij het Savannah restaurant (en hotel) waar je heerlijk kunt eten. Het was een kort nachtje want om 4.00u. stond de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen waar we op het vliegtuig naar Singapore stapten. Daar aangekomen namen we de metro naar Sentosa schiereiland waar we een overnachting in het Mövenpick Hotel hadden. Een superdelux hotel in het luxe, schone, aangename en bruisende Singapore. Je kunt je heel snel en makkelijk verplaatsen met de metro en we brachten eerst een bezoek aan China Town, een klein stukje (laagbouw) China tussen hoge torenflats. Tegen het eind van de middag zijn we teruggegaan naar ons hotel om te genieten van alle luxe die onze kamer te bieden had. Er was een speciaal arrangement voor het avondeten in het hotel dus we besloten daar te eten. Heerlijk en gezellig!
De rest van de avond zijn we op onze kamer gebleven en na een goede nachtrust weer op tijd uit de veren want we waren nog niet uitgekeken in Singapore en we hadden nog een hele dag voor ons. Na het ontbijt (elders) besloten we uit te checken, rond 19.00u zouden we weer terugkomen en konden dan nog gebruik maken van de showerroom om ons op te knappen voor de lange vlucht naar Amsterdam rond middernacht. Als eerste gingen we naar Little India, inderdaad, een klein stukje India. Heerlijk om tussen de kleuren en geuren door te lopen en ook zo herkenbaar want we zijn een aantal jaren geleden ook in India geweest. Natuurlijk wilden we de lunch daar gebruiken en hebben heerlijke curry's gegeten. Daarna zijn we naar dé winkelstraat gegaan: Orchard Road. Een aaneenschakeling van zeer luxe winkelcentra en winkels waar alle dure topmerken verkocht worden, je kijkt je ogen uit!
Naast alle hoogbouw is er best nog aandig wat groen te vinden in de stad en alles bij elkaar heeft deze stad een zeer mooie en aangename uitstraling. Voordat we van huis gingen zagen we op tv een programma over het hoogste reuzenrad ter wereld en dat bevindt zich in Singapore dus daar moesten we natuurlijk naar toe. Wat een schitterend uitzicht moet je hebben vanuit de dichte cabine's van het rad...helaas hebben wij dat niet gezien want Jan heeft hoogtevrees en na een hele tijd met vaste grond onder onze voeten naar het rad gekeken te hebben kwam Jan tot de conclusie dat hij toch niet durfde. Ik vond het niet leuk om alleen te gaan dus hebben we het rad het rad gelaten en zijn weer richting Sentosa gegaan waar ook nog van alles te zien viel. Inmiddels was het gaan regenen, echt een tropische bui. Na goed onze teenslippers drooggeveegd te hebben zijn we het hotel binnengegaan, hebben onze rugzakken uit de bagagekamer gekregen en liepen naar de showerroom...bang! ineens lag Wilma languit op de grond...de gladde zool van de teenslipper was toch nog iets nat en in combinatie met de spiegelgladde vloeren in het hotel...van alle kanten kwam het personeel aangerend om me overeind te helpen. Gelukkig droegen we zelf onze rugzak waardoor de val nog iets gebroken werd. Enfin, wij naar de showerroom om te douchen en om te kleden en toen we bij de receptie kwamen kregen we een tasje met voor ons beide een nieuw paar teenslippers. Nou is dat geen leuk gebaar, we waren zeer verrast! Het is ons echt heel goed bevallen in dit hotel, de service is top!
Met de metro naar het vliegveld en tegen middernacht vertrok ons vliegtuig naar Amsterdam. Na een goede vlucht kwamen we om 6.15u. aan op Schiphol. We hebben nog één nachtje bij de moeder van Wilma geslapen en zijn 20-2 op het vliegtuig naar Faro gestapt, naar huis.
Het zit erop, de reis is achter de rug, we hebben weer heel wat moois gezien en zijn vele ervaringen en herinneringen rijker. We hebben weer enorm genoten en jullie hopelijk ook een beetje van de verslagen. Iedereen heel erg bedankt voor de leuke enthousiaste reakties via de site of ons emailadres.

Liefs van ons.

• 24 Februari 2013 - 14:58

Bert:

Hoihoi

Lekker toch om weer thuis te komen;-)) met de hondjes alles goed gegaan?

Wij zijn vandaag teruggekomen van Cyprus, even lekker van de voorjaarszon genieten.

Groetjes vanuit Gasselte

• 24 Februari 2013 - 15:39

Elma:

Lieve Jan en Wilma,

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn aangekomen. Ik heb genoten van jullie reisverslagen!

Nog 3 weken voordat ik zelf weer de grote oversteek ga maken naar Gili Air. Ik heb er zin in....:)

Veel liefs van Elma.

• 25 Februari 2013 - 18:41

Richard:

He luitjes welkom weer in Europa.

Weer even wennen natuurlijk daar maar dat hoort er bij. Wasd erg leuk jullie verhalen te lezen en nog even en ik mag dan ook weer richting Azie. Ga eerst een paar reizen ion Indo doen en dan even naar Afrika toe en dan weer terug naar Azie. Maar alles onder voorbehoud want vorig jaar is mijn planning ook 5 x verandert.
    Maar met de liefde gaat het goed! we gaan eerdaags lekker met z'n 2en naar IJsland toe en hopen het Noorderlicht te zien! Wilde daar al jaren heen.
    Voor de rest gaat alles z'n gangetje hier en heb er weer een klusje bij gekregen. Morgen weer aan t klussen in Eemnes bij Alette haar broer en daarna weer voor het echie aan de klus.
    Nou luitjes ik hoop dat jullie gauw een beetje goed weer krijgen daar en heel veel plezier daar.

Groeten uit grauw grijs Heiloo.

• 19 Maart 2013 - 18:38

Helen Wouters:

Hallo Jan en Wilma
    Vanmiddag Jan gezien en gesproken bij Tiny. Daarna snel jullie verslag gelezen. De Filipijnen, Luzon en Banau zijn heel herkenbaar voor ons. Ook Palawan, ik zie ons verblijf op Palawan weer helemaal voor ons en we zouden wel weer snel terug willen. Als we goed ingelezen zijn willen we proberen in november/ december of volgend jaar naar Maleisie te gaan. Jullie verslagen zijn mooi voor onze voorbereiding.
    Hoop elkaar weer eens te ontmoeten en hoop dat Tiny ingeloot wordt voor haar reis met de Henry Dunant.
    Groeten van
    Helen en Gerard.