Palawan vervolg - Reisverslag uit Luzon, Filipijnen van Jan Wilma - WaarBenJij.nu Palawan vervolg - Reisverslag uit Luzon, Filipijnen van Jan Wilma - WaarBenJij.nu

Palawan vervolg

Door: Jan en Wilma

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 Februari 2013 | Filipijnen, Luzon

Hallo allemaal!

Daar zijn we weer want er ging iets niet helemaal goed met het plaatsen van het vorige verslag, het eind staat er namelijk niet op...dus nog even een korte toevoeging.
De rest van de dagen in El Nido hebben we veel op het strand geluierd onder de palmbomen, af en toe even afkoelen in het heldere zeewater, veel gelezen, schitterende zonsondergangen gezien en als de avond viel was het één grote sterrenzee boven ons hoofd. Ook hier was de plaatselijke bevolking heel vriendelijk, ze zijn altijd in voor een praatje en hebben gevoel voor humor. Het is ons heel goed bevallen op de Filipijnen, ook al hebben we nog maar een heel klein gedeelte gezien.
De Filipijnse keuken is wat minder, ze verwerken veel gember in de gerechten, iets te veel naar onze smaak. Wat hier werkelijk zalig is zijn de mango's, heel zoet, sappig en smaakvol, ze smelten gewoon op je tong en daar hebben we er dan ook veel van gegeten en gedronken.
De laatste drie nachten verbleven we in de meest luxe (en niet eens de duurste) van al onze kamers in El Nido (Reef Strand Resort), dat was toeval maar wel heel prettig om het beste als laatste te hebben. Er wordt hier veel aandacht besteed aan Valentijnsdag en in het restaurant waar we die avond gingen eten kreeg ieder vrouw een (echte) rode roos, leuk hè. Maar we konden 'm niet meenemen dus aan de eiganaresse van Reef Strand gegeven waar ze helemaal mee in haar nopjes was. Ze zette 'm in een glas water met een tablet tegen hoofdpijn erbij zodat de roos langer goed zou blijven...nooit van gehoord, jullie wel? Aan alles komt een eind dus ook aan ons verblijf in het paradijs en vanmorgen (15-2) zaten om 7.00u. al in het minibusje op weg naar Puerto Princesa. Daar kwamen we rond het middaguur aan en het is wel weer wennen hoor in de drukte...gelukkig vonden we snel een goed hotelletje voor één nacht dus kunnen ons lekker terugtrekken als we dat willen. Morgen vliegen we naar Clark en overmorgen naar Singapore. We gaan deze schone luxe stad nog bekijken en dan zit de reis erop en zijn we weer heel wat mooie ervaringen rijker!
We doen nog een kort verslagje van Singapore dus tot gauw!

Liefs, Jan en Wilma

• 17 Februari 2013 - 01:22

Rob En Mieke.:

Hallo Jan en Wilma,

Zoals elke keer hebben we weer genoten van jullie laatste reisverslagen, wat een geweldige
    reis hebben jullie gehad en wat een mooie kiekjes hebben we gezien.
    We zullen ook weer blij zijn jullie weer veilig en wel thuis te zien.
    Heel hartelijk dank voor al het moois wat jullie met ons hebben willen delen.
    Een hele goede reis terug en tot ziens in Paderne.

m.vr.gr.

Rob en Mieke

• 18 Februari 2013 - 11:56

Martin:

Hééé' Wilma en Jan,

Dat was me wel weer een mooi reisverslag deel 1 en het vervolg. Als jullie weer terug zijn uit het
    mooie paradijs ben je of heel goed uitgerust, of misschien aan rust toe! Wat een onderneming zeg.
    "Lest best" gaat wel op voor de laatste overnachtingen. Heb nog hoop op een paar mooie kiekjes Jan.
    Nou bedankt voor al het mooie het was genieten, en een goed happy and.

groetjes Martin en Kolien.

Ik vertrek zelf de 24e naar het zuiden.